Als bedrijf is het belangrijk om niet alleen te zeggen wat je doet, maar het ook in beelden te laten zien. Hierbij kan bedrijfsfotografie een belangrijke rol spelen. Door de klant letterlijk een beeld te geven van jouw team en bedrijf, weet iemand wat jullie doen en wat je aan jullie bedrijf hebt. Daarom vind je in deze blog 5 mogelijkheden om jouw bedrijf met fotografie in de kijker te zetten.
Vertel, verbind en verbeeld
1. Laat letterlijk je bedrijf zien. Zet op de homepage bijvoorbeeld foto's van je bedrijfspand, of geef in foto's een rondleiding door jullie kantoor. Dit laat zien dat je organisatie toegankelijk en open is.
2. Zet foto's van het team op de 'Over ons-pagina'. Doordat mensen niet alleen een lijstje met namen zien, maar ook een gezicht, krijg je sneller een verbinding met je klanten. Een foto werkt veel persoonlijker dan alleen een naam.
3. Laat de reis van de klant zien. Veel bedrijven werken met een zogenaamde customer journey; de reis en behoeften van de klant die bepalen hoe hij/zij bij jouw bedrijf uitkomt. Deze methode hoef je niet te verstoppen. Je kunt hem zelfs duidelijk laten zien. Vraag een aantal tevreden klanten of zij misschien zouden willen vertellen waarom ze voor jouw bedrijf hebben gekozen, en zet hun verhaal met een aantal foto's op de website.
Met bedrijfsfotografie kun je ook je successen laten zien
4. Laat foto's van geleverde diensten zien. Heb je bijvoorbeeld een bouwbedrijf? Dan kun je een soort portfolio op je website maken met voorgaande bouwprojecten die jouw team met trots heeft voltooid. Ben je een cateraar? Maak dan professionele foto's van catering die jij op evenementen verzorgd hebt.
5. Toon je werknemers in actie. Veel bedrijfsfotografen bieden ook reportagefotografie aan. In plaats van een gestileerde, geacteerde foto gaat het hier om echte opnames van jouw collega's aan het werk.
Vraag ook gerust naar advies bij een bedrijfsfotograaf; hij/zij wil je graag helpen met creatieve manieren om jouw bedrijf in de kijker te zetten!