Als ondernemer is het belangrijk om niet alleen te zeggen wat je doet, maar het ook te laten zien. Daarmee is dus op al je kanalen niet alleen het woord, maar ook het beeld van groot belang. Of je nu een restaurant, een uitgeverij of een bouwbedrijf hebt, je website, posters en social media knappen ontzettend op van de juiste beelden. Daarom is een bedrijfsfotograaf van groot belang. Deze blog legt uit wat je allemaal met bedrijfsfotografie kunt om jouw organisatie in de kijker te zetten.
Bedrijfsfotografie maakt het persoonlijk
Met de juiste foto's erbij wordt elke website persoonlijker. Op een website met alleen kale tekst komt natuurlijk niemand af. Je kunt op de homepagina bijvoorbeeld een mooie foto van je pand laten zien. Waar je informatie geeft over je bedrijf en je team, werkt het vaak goed om foto's van het team te laten zien. Zo weet je als klant meteen wie je voor je hebt en naar wie je belt.
Je kunt het ook anders aanpakken: zet eens de klanten in de kijker. Vraag een aantal klanten om te vertellen hoe ze bij je terecht zijn gekomen, en plaats deze 'reizen' met foto's van hen op je website. De geïnterviewde klanten weten zich dan meteen gewaardeerd, en nieuwe bezoekers zien hoe belangrijk jij de relatie met je klant vindt.
Alles in eigen stijl
De juiste bedrijsfotograaf weet precies jouw stijl in je foto's weer te geven. Als je een restaurant hebt, kun je op je website bijvoorbeeld afbeeldingen van de heerlijkste gerechten laten zien. Ben je organisator van een festival, dan kun je foto's van voorgaande edities op je website laten zien. Ook andere bedrijven doen er goed aan foto's van bezochte evenementen zoals congressen en feestelijke gelegenheden te laten maken. Met deze foto's op je website en social media laat je zien hoe actief en betrokken je bent. Kortom: elke organisatie kan bedrijfsfotografie inzetten om een blijvende indruk te maken. Laat zien wie je bent en waar je voor staat!